Lakap - Mim Zamazingosu

Gönderen Yasin 21 Mart 2009 Cumartesi

lakap

Tam Bir Blog'daki ilk mimim... Blogumun sorunları bitmiyor zaten şu aralar temamla problemlerim var. Neyse konuya girmeden dağıtmayalım.
Bana nedense pek takılmamıştır lakap. En son gitar hocamızın bir arkadaşa ıssız adam, bana da sessiz adam dediği aklımda...
İnsanı yerin dibine sokmadıkça hiç bir sorun teşkil etmiyor fakat işin içine biraz iğneleyici, küçük düşürücü kelimeler de girince insanı çileden çıkarıyor bu yakıştırmalar.

Ey iman edenler, bir kavim (bir başka) kavimle alay etmesin, belki kendilerinden daha hayırlıdırlar; kadınlar da kadınlarla (alay etmesin), belki kendilerinden daha hayırlıdırlar. Kendi nefislerinizi (kendi kendinizi) yadırgayıp-küçük düşürmeyin ve birbirinizi 'olmadık-kötü lakaplarla' çağırmayın. İmandan sonra fasıklık ne kötü bir isimdir. Kim tevbe etmezse, işte onlar, zalim olanların ta kendileridir. (Hucurat Suresi, 11)

Bana lakap takılmadığına göre, Trabzon'da takılan en yaygın 350 lakabı sizlerle paylaşayım dedim:
“külekbaş ali, uzunşase osman, ayı mehmet, dozer cemil, fil hüseyin, telefon ahmet, ingiliz yaşar, topluiğne osman, sülük ismail, pırasabıyık ali, tahtabacak muzaffer, kuş meryem, tank ismail, portatif haluk, anten ahmet, tencerebaşlı kel sami, kulak ali, pembe fadime, bıyıklı asiye, çolak idris, parmaksız nazım, tersbacak zehra, tekkanat ismail, kambur ahmet, kör cemil, bisiklet yusuf, ford osman, patapat süleyman, pilli erol, pire yılmaz, zilli osman, güveç ibrahim, lapacı fadime, lelipop servet, makarna mehmet, cıkcık sabire, annaymisun (anlıyor musun?) nihat, şabayim (şey yapayım) gülizar, sidikçi ahmet, netcuk (ne edeceğiz?) hasan, briyantin enver, foter osman, kasap murat, kont fahri, prens muttalip, berbat niyazi, panço mehmet, süslü osman, ringo kazım, gargara asiye, geveze halil, lavlav mustafa, imam kenan, gavur yusuf, rus mehmet, akrep celal, bulaşık ahmet, çete salih, kanser osman, muzuk veysel, aksi nihat... gudukli ahmet, piç yakup, çamur şevket, iblis metin, köstebek niyazi, pislik zeki, çatal ayşe, maraz ali, yanuk nihat, cameş ali, avanta kemal, kelebek ercan, ballıbakla kemal, jandarma fadime, müftü remziye, çorbacı ahmet, kainat mehmet, pamukdede kadir, azrail ali, buzak hasan, hostes ali, iğneci ahmet, lokmanhekim ahmet, mobil osman, muamele zeki, sellektör sinan, sıfırcı behiye, düttürü ismail, kıvırzıvır ibrahim, gama hasan, guduk reyhan, karga kenan, kılıç yusuf, tabanca temel”
Ekşi sözlükten alıntıdır.

Benim mim pek olmadı ama Tolga'ya ayıp olmasın diye yazdım, gece gece bana iş çıkardı:) Şaka bir yana, saolsun düşünmüş beni...
Bende bu dalgayı Bir Fikir Ver ya da yeni blogu benim kalemim'e, Ahkam Defterine, Bir Damla Su'ya ve mimlenmek isteyen tüm arkadaşlara paslıyorum....

-http://tambirblog.blogspot.com/

Yazıyı İmle
Digg Technorati Stumble This Twitthis Del.icio.us Furl Reddit

1 Yorum

  1. mehbup Dedi ki,

    Teşekür ederim,zaten Hakan Can mimlemişti..Miminize cevap vereceğim..iyi geceler..

    21 Mart 2009 02:38

     

Yorum Gönder

Son Yazılar

Son Yorumlar

Translate

İzleyiciler